Gin på Hjul er en relativt ny nordfynsk virksomhed. Det er de to socialpædagoger Brian Lindeskov Nielsen og Peter Hansen, der har startet virksomheden og nu driver den.
Gin på Hjul er en mobil bar, der kan lejes af alle. Typisk er det til forskellige events, såsom bryllupper, fødselsdage og andre store fester. Men de bliver i høj grad også kaldt ud til firmafester, hvor man ønsker et lidt anderledes udbud af drikkevarer, fortæller Peter Hansen:
”Gin på Hjul kom op at stå, efter at vi i mange år havde gået og nørdet med gin i mange forskellige afskygninger. Vi fandt så på det med en salgsvogn, da vi synes at andre også skulle have glæde på samme måde som os selv af de mange typer drinks, man kan lave med gin i centrum. Vi ville gerne åbne folks øjne for, at gin ikke – sagt med al respekt – kun er Gordons og andre gin, der kan købes til en billig penge og som smager mere af fyrrenåle end af en lækker drink.”
Så en salgsvogn blev indkøbt og blev indrettet af dem selv, præcis som de ville have den. I 2020 var vognen klar til brug, og Gin på Hjul var en realitet. Det er siden gået fremad med bookinger til mange forskellige events.
Peter fortæller, at omkring markedsføring er det ikke kommet så vidt endnu. Det er på Facebook det foregår, da det indtil videre kun er en bibeskæftigelse og de begge stadig har deres fuldtidsjob som socialpædagoger.
”Vi er enige om at det primære lige nu er at give folk rundt omkring en god oplevelse, når vi besøger dem i salgsvognen. Men på sigt skal der lidt mere gang i salgsarbejdet, så det i højere grad begynder at ligne en forretning. Lige nu prøver vi at udvikle konceptet, og det er både produktmæssigt og forretningsmæssigt. Vi fordyber os i forskellige gintyper og eksperimenterer med de mange forskellige typer tonic, der er på markedet. Vi prøver at ramme nogle mix, der virkelig falder i kundernes smag, og samtidig er det vigtigt med den gode historie der følger med, når kunderne lytter.”
Der er efterhånden kommet en enorm mangfoldighed af gintyper, og ikke mindst er der dukket mange danske mærker op de seneste år. Så der er meget at sætte sig ind i, når man skal være vidende i forhold til de nysgerrige og interesserede kunder.
I løbet af sommeren har de været ude til rigtig mange arrangementer. Blandt andet har de været ude til Alex Andersens store sommerfest for medarbejderne. Der har også været polterabends og andre lidt større events. På Flyvesandets Camping har de også været efterspurgte, og til By Night-arrangementer er de også på plads.
Ønsker man et besøg af Gin på Hjul, kontakter man dem og laver en aftale. Det kan både være en fast pris, eller man kan aftale en pris på hver drink der langes over disken. Man kan også lave en aftale om, at der laves et bestemt antal drinks, og når de så er drukket, lukkes der ned.
Når det for eksempel er polterabends, ja så skal der serveres store farverige drinks, hvorimod det er balancerede driks med rigtig god gin, hvis det lidt mere modne publikum er kunderne, forklarer Peter. Sidstnævnte er også dem, der efterspørger de bagvedliggende historier om gintyperne.
På sigt vil Peter gerne have udvidet deres koncept, så det mere og mere begynder at ligne en forretning.
”Lige nu er det mest en sommerting, da det er svært at finde steder, hvor salgsvognen kan komme indendørs! Men vi er i tænkeboks omkring planer for, hvordan vi kan komme videre.”
Peter indskyder her, at de kigger på, hvordan de kan komme videre med forretningen. Blandt andet skal der ses på volumen af markedsføring, antallet af salgsvogne, hele produktporteføljen skal ses over og konceptet skal gås igennem.
Så det ser ud til at Gin på Hjul er på vej fra en hobbyfase til en rigtig forretning.
”Der er dog én ting der ikke skal laves om, og det er at det kun bliver kvalitetsvarer, vi serverer for kunderne”, understreger Peter.
Seneste kommentarer