©Jonas Legarth/Instafilm
Hvis man skal tro bureauleder Rikke Lindhøj, så venter der et lige så godt turistår i 2021, som vi har oplevet i 2020 og rekordåret 2019. Altså et år med antallet af overnatninger på den gode side af 500.000.
Den optimistiske udmelding skal ses på baggrund af meldingerne fra campingpladserne og ferieudlejnings-bureauer med udgangspunkt i deres nuværende bookninger i forhold til samme tidspunkt sidste år. Rikke Lindhøj:
”Situationen taget i betragtning, så er vi ret positive. Det ser ikke ud til, at vi som danskere rejser ud i ret stor stil, og så er der mange der har investeret i campingvogne og autocampere, og det kommer os til gode.”
©Rikke Lindhøj
Derfor vil størstedelen af markedsføringen naturligt være tilpasset det danske marked. På lørdag udgiver VisitNordfyn et indstik sammen med Jysk Fynske Medier. Et 16-siders indstik, der forventeligt rammer 173.000 læsere fra Midtjylland og til grænsen samt hele Fyn.
Det bliver noget nær den eneste offline markedsføringsindsats, for ellers er det online kampagner, markedsføringsbudgettet bliver brugt på. Og her er det ikke kun Danmark, men også Norge og Tyskland, der sigtes efter.
”Vi har meget fokus på skuldersæsonerne og satser på, at efteråret bliver mere åbent for gæster fra vores nabolande. Så i samarbejde med Destination Fyn har vi kørt og kommer til at køre flere online-kampagner hen over den kommende tid i Tyskland.” lyder det fra Rikke Lindhøj, der fortsætter: ”Vi har også selv kørt en lille beskeden online-kampagne i Norge med Smadremanden, men vi kan se af tallene, at det hitter. Så det skruer vi også op for.”
Det er Smadremandens besøg på Torvet i Bogense, der bliver vist for nordmændene, og en af succes-raterne er hvor ofte der ”klikkes” videre til hjemmesiden. Det er der hidtidigt blevet op til 8 gange så mange gange, som normalt.
© Jens Wognsen
Én ting er at tiltrække turister, men hvordan inspirerer vi turisterne, når de er ankommet?
”Vi holder fast i vores aktivitetskalender, som i år er blevet endnu bedre med redaktionelt stof. Den udleveres på vores campingpladser, nøgleudleveringssteder og andre relevante steder. Den laves til påske, uge 26-33 samt i uge 42 og er altid helt opdateret med seneste nyt om Nordfyns forskellige aktiviteter. I påsken blev der produceret næsten 1.300 eksemplarer, så den er populær.”
Og hvad med turistguiden?
”Vi overvejer grundigt hvert år om en papirudgave stadig er ”nødvendig”, men vi må erkende at det trykte medie stadigt er populært. 45.000 eksemplarer kommer ud til turisterne, for det er vores erfaring, at ikke mindst når man er ankommet til sin destination, så vil man gerne have noget fysisk at bladre i, i stedet for ”blot” sin IPad eller IPhone. Det skal måske lige nævnes her, at turistguiden de sidste mange år er blevet trykt på såkaldt FSC-papir, der er en international mærkningsordning, der sikrer, at der ikke fældes flere træer i en FSC-skov, end skoven kan nå at reproducere.”
På VisitNordfyns hjemmeside er der også et godt overblik over de aktiviteter man kan opleve, når man er på ferie på Nordfyn. Udover DreamBalloon Cup, Sprogense, Rosenfestivalen og mange andre spændende aktiviteter kan en ny tur på cykel fremhæves. Cykelturen kommer forbi blandt andet Dallund Slot, Glavendruplunden og Skamby Kirke. Det forlyder fra pålidelige kilder, at det er en trold, der har sparket et hul i muren ved Skamby Kirke og som Rikke Lindhøj fortæller: ”Det er ikke sikkert, at man møder trolde på vores tur, men vi kan heller ikke love, at man ikke gør.”
Der er masser af andre spændende nyheder for vores turister og har du lyst til at følge med, så besøg VisitNordfyns hjemmeside eller besøg vores Facebook-profil.
Seneste kommentarer